صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

فروش و صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

فروش و صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

گواهینامه ایزو

هزینه اخذ مدرک ایزو چقدر است؟ قیمت گواهی ISO چگونه محاسبه می شود؟

هزینه اخذ گواهینامه های ایزو، وابسته به فاکتورهای متعددی است که هر یک از آنها در قیمت و هزینه های ثبت و صدور گواهینامه های ایزو تاثیر گذار هستند. مهمترین آیتم در برآورد قیمت  گواهینامه های ISO، مرتبط با اعتبار گواهینامه های صادره ایزو است و سازمانها باید دقت داشته باشند که برای گواهینامه جعلی ایزو، مبلغی هزینه نکنند.


  

 گواهینامه ایزو دریافتی شامل چه هزینه هایی می شود؟
هزینه های ممیزی و صدور گواهینامه ایزو
سایر هزینه های صدور گواهینامه  ISO 
مشاوره ایزو چیست؟ آیا لازم است برای سیستم مشاور استاندارد ایزو داشته باشیم ؟
قیمت گذاری برای گواهینامه ISO چگونه تعیین می شود؟ 
چرا باید یک مرجع صدور گواهینامه خوب (CB) را برای ممیزی انتخاب کنیم؟
گواهینامه های ایزو جعلی 
چه عواملی بر هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 تأثیر می گذارد؟
تفکیک هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 
هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 برای هر پروژه
هزینه ثبت و صدور گواهی ISO 9001
بازگشت سرمایه گذاری در دریافت گواهینامه های ایزو

 


 چه چیزی هزینه گواهینامه ISO شما را پوشش می دهد؟ گواهینامه ایزو دریافتی شامل چه هزینه هایی می شود؟

 

هزینه اخذ  ایزو، وابسته به فاکتورهای متعددی است که هر یک از آنها در قیمت و هزینه های ثبت و صدور گواهینامه های ایزو تاثیر گذار هستند. مهمترین آیتم در برآورد قیمت  گواهینامه های ایزو، مرتبط با اعتبار گواهینامه های صادره ایزو است و سازمانها باید دقت داشته باشند که برای گواهینامه جعلی ایزو، مبلغی هزینه نکنند. هزینه دریافت گواهینامه ایزو برای هر سازمان و سیستم مدیریتی متفاوت است. همچنین، هر گواهینامه ISO هزینه متفاوتی را می طلبد. برخی از عوامل رایجی که قیمت گواهینامه ایزو را تعیین می کنند عبارتند از:
هزینه های مشاوره/آماده سازی
برای آماده شدن برای ممیزی، سازمان ها باید الزامات استاندارد ایزو را که برای آن درخواست می کنند، پیاده سازی کنند. برای دستیابی به این الزامات اگر یک سازمان نیاز به مشاوره داشته باشد ، می باید از میان مشاوران سیستمهای مدیریت انتخاب و یا توسط تیم داخلی خود بندها و الزامات یک استاندارد ایزو را پیاده سازی کند.



هزینه های ممیزی و صدور گواهینامه ایزو

این هزینه شامل شروع ممیزی و راهنمایی برای پیاده سازی سیستم مدیریت سازمان تا اخذ گواهینامه ایزو می باشد. قیمت گواهینامه ایزو درخواستی هر سازمان، توسط تیم فنی و فروش یک شرکت صدور گواهینامه ایزو مشخص می گردد که این امر قیمت گذاری گواهینامه تابع آیتم هایی مختلفی از جمله بزرگی و کوچکی سازمان درخواست دهنده، نوع گواهینامه های ایزو درخواستی، نوع ثبت و صدور گواهینامه های ایزو درخواستی، پیچیدگی فرایندهای سازمان درخواست کننده و ... می باشد.


سایر هزینه های صدور گواهینامه  ISO 

برای دستیابی به گواهینامه  ایزو، الزامات استاندارد ایزو کاربردی باید به طور کامل در یک سازمان پیاده سازی شود. حتی اگر الزامات نیازمند توسعه یا اصلاح زیرساخت ها، استخدام افراد، تهیه تجهیزات و ماشین آلات باشد، سازمان باید آنها را برای دستیابی به گواهینامه ایزو اجرا کند. این سرمایه گذاری تحت هزینه صدور گواهینامه ایزو نیست. اما برای اخذ گواهینامه ایزو، سازمان نیاز به رعایت کلیه الزامات و اجرای کلیه موارد عدم انطباق ارائه شده توسط ممیزان سیستمهای مدیریت ایزو یا مشاوران پیاده سازی سیستم دارد. پیاده سازی صحیح استاندارد های ایزو در سازمان، از کاهش هزینه های آتی اخذ گواهینامه ایزو به طرق مختلف کمک خواهد کرد از جمله عدم نیاز به ممیزی مجدد.

هزینه دریافت مدرک ایزو


 
مشاوره ایزو چیست؟ آیا لازم است برای سیستم، مشاور استاندارد ایزو داشته باشیم ؟

اصطلاح مشاوره در کسب و کار استانداردهای ایزو به مشاوره ای اطلاق می شود که مشاور گواهینامه ایزو برای آماده سازی سازمان شما برای ممیزی سیستم مدیریت ارائه می دهد. همه سازمان ها این اطمینان را ندارند که با سازمان صدور گواهینامه ISO برای انجام ممیزی بدون مشورت تماس بگیرند. برای برخی، لازم است اطمینان حاصل شود که الزامات اجباری برای دستیابی به گواهینامه ISO را برآورده کرده اند. این فقط به راحتی و توانمندی سازمان ها بستگی دارد.

قیمت گذاری برای گواهینامه ISO چگونه تعیین می شود؟ (محاسبه قیمت گواهی ایزو)

هزینه صدور گواهینامه ایزو برای همه سازمان ها یکسان نیست. در اینجا برخی از عوامل رایجی که بر قیمت انواع گواهینامه ایزو تأثیر می گذارد، آورده شده است.


نقش اندازه سازمان در هزینه گواهینامه ایزو

از شرکت های نوپا گرفته تا شرکت های بزرگ، اخذ گواهینامه ایزو برای همه سازمان ها مناسب است. اما هزینه صدور گواهینامه ایزو بسته به اندازه و محیط سازمان متفاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت اخذ گواهینامه ایزو برای یک سازمان با یک سایت تولیدی و سازمان دیگر با چند سایت مختلف، متفاوت خواهد بود.


نقش تعداد کارمندان  در هزینه گواهینامه ایزو

همه سازمان ها کارکنان کمی ندارند. سازمان ها/صنایع بزرگ ممکن است بیش از 1000 کارمند داشته باشند. این شامل کارمندان دائم، کارمندان موقت و کارگران قراردادی است. بنابراین، تکمیل ممیزی و انجام فرایند ممیزی ثبت و صدور گواهینامه ایزو در یک روز آسان نیست. این ممکن است روزهای ممیزی را افزایش دهد که منجر به هزینه های ممیزی و ارزیابی اضافی می شود.  به طور مثال قیمت گواهینامه ایزو برای سازمانی با 20 نفر پرسنل با یک سازمان 200 نفره مسلما متفاوت است


نقش پیچیدگی سازمان  در هزینه گواهینامه ایزو

هزینه صدور گواهینامه ایزو به فعالیت های انجام شده در سایت مانند فعالیت های تولید، نصب، کمیسیون یا خدمات پس از فروش بستگی دارد. قیمت گواهینامه ایزو برای سیستم مدیریت ایمنی غذا، هزینه صدور گواهینامه ایزو با توجه به تعداد محصولات غذایی برای ممیزی HACCP و FSMS متفاوت است. هزینه اخذ گواهینامه ایزو برای سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، به تعداد سرورها، شبکه و گره‌ها و سطح مدیریت اطلاعات حساس بستگی دارد. برای سیستم مدیریت محیطی و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی، هزینه دریافت گواهینامه ایزو بر اساس مکان‌ها (محیط کاری)، حوادث/حوادث گذشته، تعداد و نوع بازدیدکنندگان در مناطق عملیاتی، رسیدگی به مواد شیمیایی/فعالیت خطرناک، قدرت مدیریت متفاوت است.



چرا هزینه اخذ گواهی ایزو از یک نهاد صدور گواهینامه ایزو به نهاد دیگر متفاوت است؟

بله، هزینه صدور گواهینامه ایزو برای یک سازمان گواهی دهنده مدرک ایزو به دیگری متفاوت است. همه سازمان هایی که گواهینامه ایزو را ارائه می دهند توسط نهادهای بین المللی معتبر، معتبر شناخته نمی شوند. حتی اگر کسب گواهینامه ایزو وظیفه اصلی است، انتخاب برند معتبر/شناسایی که در بین ارائه دهندگان گواهینامه ایزومحبوب است نیز در هزینه اخذ گواهینامه ایزو مهم است. این امر به تحت تاثیر قرار دادن مشتریان شما و همچنین ذینفعان کمک می کند. به طور کلی شرکتهای صدور گواهینامه ایزو معتبر، به علت هزینه های نمایندگی، ممیزی صحیح و اصولی بر اساس نفر روز استاندارد، حق شارژ بر اساس هر گواهی ایزو و ... هزینه های ثبت و صدور گواهینامه ایزو بالاتری دارند و در نتیجه متقاضی با قیمت گواهینامه ایزو بالاتری روبرو خواهد بود.

هزینه اخذ گواهینامه ایزو


چرا باید یک مرجع صدور گواهینامه خوب (CB) را برای ممیزی انتخاب کنیم؟


برای اینکه تصمیم خود را ساده کنید، در اینجا برخی از مزایای انتخاب یک سازمان صدور گواهینامه معتبر همانند BRSM وجود دارد:
اعتبارسنجی
به رسمیت شناختن بین المللی
افزایش شهرت
اعتبار
پذیرش توسط مشتریان
می توانید خدمات قابل اعتماد دریافت کند
اطمینان در ارتباطات خوب
می تواند ارزش مناسب برای سرمایه گذاری و غیره را بدست آورد.

در نتیجه با انتخاب یک شرکت گواهی دهنده معتبر و به طبع آن اخذ گواهینامه ایزو معتبر، احتمالا هزینه اخذ گواهینامه ایزو با کارایی بالاتری در انتظار متقاضیان خواهد بود.

 
گواهینامه های ایزو جعلی (چگونه گواهینامه ایزو معتبر را شناسایی کنیم؟)

آگاه باشید؛ گرفتار گواهینامه های جعلی ایزو نشوید! برخی از وب‌سایت‌های هرزنامه ، گواهینامه ایزو را از طریق آنلاین و بدون داشتن الزامات اساسی و اعتبارت جهانی می فروشند، در واقع چنین شرکتهای بی اعتباری، گواهینامه های بی اعتبار تری را با هزینه های بی اساس به مشتریان ناآگاه می دهند. لطفاً قبل از تماس با آنها بررسی کنید که آیا مرجع صدور گواهینامه ایزو معتبر است یا خیر. هنگامی که به دنبال دریافت گواهینامه ISO هستید، اعتبار سازمان نیز عامل مهمی است. بنابراین مطمئن شوید که مرجع صدور گواهینامه ایزو مناسب را برای ارتقای کسب و کار خود و شهرت سازمان خود انتخاب کرده اید. در انتخاب شرکتهای گواهی دهنده استاندارد های ایزو، قبل از هر چیز اعتبارات آنها را چک کنید تا هزینه های پرداختی بابت اخذ گواهینامه ایزو تان را هدر ندهید. قیمت گواهینامه های ایزو باید مستدل باشد.

هزینه دریافت مدرک ایزو

در ادامه در ارتباط با هزینه های مرتبط با استاندارد اصلی ایزو، یعنی ایزو 9001 صحبت خواهیم کرد.

درباره ISO 9001:2015  

 ISO 9001:2015 یک استاندارد ISO است که الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) را مشخص می‌کند که سازمان‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها بر روی برآورده کردن نیازهای مشتری و الزامات قانونی و نظارتی قابل اجرا ، با هدف به حداکثر رساندن رضایت مشتری متمرکز هستند. ISO 9001 محبوب ترین استاندارد ایزو در بین اعضای ISO از هر دو بخش خصوصی و عمومی است.


چه عواملی بر هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 تأثیر می گذارد؟

پیش بینی هزینه دقیق گواهینامه ایزو 9001  دشوار است. تا حد زیادی به شرکت ها و سیستم های مدیریت کیفیت موجود وابسته است. هزینه‌هایی که برای ممیزی و صدور گواهینامه به سازمان گواهی‌دهنده همانند BRSM پرداخت می‌شود، و همچنین هزینه‌هایی که شرکت شما برای دستیابی به الزامات استاندارد ISO متحمل می‌شود، کل هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 را تشکیل می‌دهد و قیمت گواهینامه ایزو درخواستی بر آن اساس خواهد بود. هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 به عوامل زیر بستگی دارد:
محل سازمان دریافت کننده گواهینامه ایزو 9001 : هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 در ایران بستگی به موقعیت مکانی شرکت متقاضی گواهینامه ایزو دارد. هزینه های محلی برای مشاوران ایزو معمولا کمتر از مشاوران ایزو از سایر استانها است. برای مثال، یک مشاور ISO 9001 که در شهر اصفهان کار می کند، برای هر پروژه صدور گواهینامه ISO 9001 بین 3 تا 30 میلیون تومان خواهد داشت، در حالی که همین مشاور ISO 9001  برای پروژه در شهرهای دگر از 5 تا 50  میلیون تومان احتمالا برای کار مشابه هزینه کند.
اندازه و پیچیدگی سازمان شما: هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 به اندازه و پیچیدگی سیستم ISO 9001 شما نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 برای یک شرکت بزرگ جهانی با چندین کارخانه و مکان، پیچیده تر از هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 برای یک تجارت کوچک محلی است. بنابراین، صادر کنندگان گواهینامه ISO هزینه های ثبت و صدور ISO 9001 بالاتری را از سازمان های بزرگتر دریافت می کنند.
تجربه سازمانهای صادر کننده ایزو: هزینه های ثبت و صدور گواهینامه ISO 9001 مستقیماً با تجربه و دانش شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه ISO متناسب است. هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 برای شرکتهای باتجربه ISO 9001 معمولاً بیشتر از شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه ایزو با تجربه کمتر است. هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 نیز بسته به تجربه و توانمندی شرکت و نهاد صدور گواهینامه ISO 9001 در ارزیابی سیستم مدیریت ISO، ممیزی ISO 9001 و گواهینامه ISO 9001 متفاوت است.
تعداد ممیزان ISO 9001 مورد نیاز: هزینه های ثبت و صدور گواهینامه ISO 9001 در ساعت بسته به تعداد ممیزان ISO مورد نیاز برای یک پروژه است. بدیهی است که هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 افزایش می یابد زیرا به ممیزان و ارزیابان ISO 9001 بیشتری برای یک پروژه نیاز است.

تعداد مکان هایی که می خواهید گواهی دهید: هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 نیز به تعداد کل مکان های ISO 9001 که می خواهید گواهی دهید بستگی دارد. قیمت صدور گواهینامه ایزو رابطه مستقیمی با تعدد مکانها دارد و اخذ گواهینامه  ایزو در هر مکان ISO برای سازمان های بزرگ هزینه خواهند داشت.
حجم اسناد و مدارک در استاندارد: فرآیند بررسی ISO نیازمند بازنگری در اسناد و مدارک استاندارد ISO  برای بهبود انطباق آن با الزامات استاندارد ISO 9001 است. 

 

تفکیک هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 (هزینه های اخذ گواهی ایزو 9001)

هزینه صدور گواهینامه های ایزو با هزینه مشاوره و پیاده سازی استاندارد های ایزو متفاوت است.، هزینه ممیزی ISO    معمولاً بستگی به  آیتم های مختلفی از جمله تعداد کارکنان، تعداد سایتهای سازمان، پیچیدگی فرایندهای سازمان، استاندارد های مورد درخواست و ... است. یک پروژه معمولی صدور گواهینامه ISO 9001 بین 3 تا 6 ماه طول می کشد تا تکمیل شود. ثبت و صدور گواهینامه ISO معمولاً یک فرایند مفصل است که شامل موارد زیر است:
هزینه های بررسی  اسناد ایزو
هزینه ایجاد شماره مشتری 
هزینه های ممیزی ISO
هزینه ثبت گواهینامه ISO 
هزینه سفر و اقامت ممیزان ISO در صورت نیاز
هزینه های صدور گواهینامه مجدد
کل هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 معمولاً بر روی خدمات فوق توزیع می شود. به طور کلی، هزینه های صدور گواهینامه ISO 9001، هزینه های ممیزی ISO، هزینه های ثبت ISO و هزینه های تجدید گواهینامه ISO می توانند بسیار متفاوت باشند. با این حال، هزینه صدور گواهینامه ISO  قابل مذاکره است. 

هزینه اخذ گواهینامه ایزو

هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 برای هر پروژه


شرکتهای ثبت و صدور گواهینامه های ایزو برای صدور گواهینامه ایزو معمولاً برای پروژه های ممیزی و صدور گواهینامه هزینه های ثابتی را دریافت می کند که باعث می شود دریافت گواهنامه ایزو و تمدید گواهینامه های ایزو مقرون به صرفه باشد. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای هر پروژه ISO بین 2000 تا 4000 دلار هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 پرداخت کنید. اگر سازمان شما بخواهد از نگهداری سیستم ISO  و انطباق با ISO در سال های آینده اطمینان حاصل کند، می توانند با مشاوران سیستمهای کیفیت کار کنند یا با توانمند نمودن کارشناسان داخلی به نگهداری سیستمهای مدیریت خودت اقدام نمایند.

هزینه صدور گواهینامه ISO آیا ارزشش را دارد؟

در پایان، مزایای گواهینامه های ایزو بیشتر از هزینه های دریافت و نگهداری آنها است.
مدیران تمایل دارند در مورد هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 به دو چیز اعتقاد داشته باشند: (1) ما برای چیزی که متقاعد نشده ایم ارزش آن را دارد پول زیادی می پردازیم و (2) دشواری حفظ چنین سیستمی باعث می شود برای ما خیلی بیشتر هزینه داشته باشد بله، ISO پیاده سازی و اخذ گواهینامه های ایزو نیاز به سرمایه گذاری مالی دارد، اما می توان استدلال کرد که اگر استاندارد به درستی اجرا شود، سودآوری را افزایش می دهد. برخی از مهمترین مزایای اخذ گواهینامه ISO به شرح زیر است:
عملکرد کلی کسب و کار را بهبود می بخشد.
شکایات مشتریان و درخواست بازپرداخت را کاهش می دهد.
با رقابتی تر کردن شرکت شما به جذب مشتریان جدید کمک می کند.
یک تصویر برند قوی ایجاد می کند که سودآوری سازمان شما را افزایش می دهد.
روابط تجاری را از طریق شفافیت سیستم مدیریت ISO بهبود می بخشد.
تواتر ممیزی ISO، هزینه های صدور گواهینامه ISO و هزینه های برون سپاری ISO را کاهش می دهد.

هزینه ثبت و صدور گواهی ISO 9001

بسیاری از صاحبان مشاغل می خواهند گواهینامه ISO 9001 را دریافت کنند، اما احساس می کنند که نمی توانند هزینه های صدور گواهینامه را تامین کنند. متأسفانه، این بدان معناست که آنها از بسیاری از مزایای مالی اعتباربخشی ISO غافل می شوند.
گواهینامه ISO 9001 یکی از الزامات اساسی در انتخاب فروشنده برای سازمان های متوسط و بزرگ است. این سازمان ها گواهینامه های ISO را از فروشندگان/تامین کنندگان خود درخواست می کنند. اکثر سازمان هایی که به دنبال گواهینامه ISO 9001 هستند کنجکاو هستند که بدانند.
هزینه کل صدور گواهینامه ISO 9001 چقدر خواهد بود؟
تکمیل گواهینامه ISO 9001 چقدر طول می کشد؟
هزینه های سازمان صدور گواهینامه ایزو چقدر است؟
فعالیت ها/فرآیندهای گنجانده شده در گواهینامه ISO 9001 چیست؟
هزینه صدور گواهینامه ISO 9001 به عوامل مختلفی از جمله تعداد و تعداد دپارتمان ها در سازمان، محدوده صدور گواهینامه ISO 9001، نهاد صدور گواهینامه انتخاب شده (معتبر یا غیر IAF) و مدت زمان مورد نیاز برای اجرا بستگی دارد. پیاده سازی ایزو 9001 و مشاوره دریافت گواهینامه ایزو 9001 به زمان تهیه نظامنامه های کیفی و رویه‌ها، نحوه سازماندهی اسناد، تعداد رویه‌های موجود در سازمان و غیره است.
به همین ترتیب، مدت زمان صدور گواهینامه ISO 9001 نیز به عوامل فوق بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از نهادهای صدور گواهینامه حداقل به مدت شش ماه مدرک می خواهند. اگر یک سازمان جدید هستید، حداقل 6 ماه برای صدور گواهینامه طول می کشد تا مستندات مدون خود را آماده سازید.
برای بسیاری از سازمان هایی که به دنبال بهبود استانداردهای مدیریت، فرآیند و محصول و حاکمیت خود هستند، یکی از مهمترین مراحل دریافت گواهینامه ایزو است. اگر با گواهینامه های ایزو آشنا نیستید یا قبلاً این کار را انجام نداده اید، می تواند دلهره آور باشد، بنابراین ما راهنمای هزینه و هزینه صدور گواهینامه ISO  را برای کمک به شما در این راه آماده کرده ایم. هزینه صدور گواهینامه ایزو، کل هزینه های متحمل شده توسط سازمان برای اخذ، پیاده سازی و حفظ گواهینامه ISO 9001:2015 است. این شامل 3 مؤلفه هزینه مستقیم و 2 مؤلفه هزینه غیر مستقیم است (لطفاً به زیر مراجعه کنید).
مولفه هزینه مستقیم 1 = حق الزحمه ممیزی = بسته به تعداد گواهینامه های فرعی مورد نیاز در ممیزی متفاوت است (به عنوان مثال: اگر شرکت مایل به دریافت گواهینامه ISO 9001:2015 برای واحد تولیدی خود باشد، ممکن است نیاز به دریافت گواهینامه ISO 14001 داشته باشد: گواهینامه ایزو برای سیستم مدیریت زیست محیطی آن). 
مولفه هزینه مستقیم 2 = هزینه اجرا = بسته به محدوده اجرا متفاوت است. محدوده اجرا به عنوان کلیه تغییرات مورد نیاز استاندارد برای برآوردن الزامات سازمان تعریف می شود.
 جزء هزینه مستقیم 3 = هزینه نگهداری = بسته به محدوده نگهداری متفاوت است. این به عنوان تمام تغییرات مورد نیاز توسط نهادهای نظارتی مربوطه پس از دریافت گواهینامه ISO  تعریف می شود (به عنوان مثال ممکن است یک شرکت پس از نیاز به دریافت گواهینامه ISO  برای واحد تولیدی خود، برخی از فرآیندها و اسناد خود را تغییر دهد) 
جزء هزینه غیرمستقیم 1 = هزینه ارزیابی مقدماتی بسته به ماهیت و دامنه آماده سازی متفاوت است. سازمان باید آنچه را که هزینه ارزیابی مقدماتی نامیده می شود آماده و تکمیل کند که پس از منصوب شدن توسط ممیزین ارائه می شود. این هزینه ارزیابی مقدماتی برای شناسایی تمام شکاف های موجود در سیستم کیفیت شرکت برای تجارت آنها استفاده می شود. این هزینه بر اساس تجزیه و تحلیل سیستم های مدیریت فعلی در حال استفاده توسط سازمان است.
مؤلفه هزینه غیرمستقیم 2 = استخدام کارمند تضمین کیفیت = طبق الزامات استاندارد سازمان ممکن است مجبور باشد برای این منظور به سراغ استخدام کارکنان برود. 
جزء هزینه غیرمستقیم 3 = ارتقاء، اصلاح و ارائه منابع برای برآورده کردن اهداف مورد نیاز کیفیت. به عنوان مثال: شرکت ممکن است ابزار اندازه گیری بیشتری تهیه کند، میز بازرسی بسازد، مناطقی را برای ذخیره سازی مواد خام گسترش دهد.
جزء هزینه غیرمستقیم 4 = اصلاح مواد تبلیغاتی، محتویات، نمایش برای ارتقای ISO در مطالب تبلیغاتی.
جزء هزینه غیرمستقیم 5 = پشتیبان گیری از داده های جمع آوری شده در بخش های مختلف، فرآیندها و تجزیه و تحلیل آن داده ها. این امر به دستگاه های ذخیره سازی بهتر و نرم افزارهای محاسباتی پیشرفته تری نیاز دارد.
2 جزء فوق، هزینه های مستقیم + غیرمستقیم = کل هزینه برای اخذ و نگهداری گواهینامه های ایزو است.
علاوه بر هزینه های ذکر شده در بالا، هزینه های دیگری نیز در ارتباط با دریافت و حفظ گواهینامه ISO وجود دارد. این هزینه ها ممکن است بسته به کشوری که شرکت در آن مستقر است متفاوت باشد. اگرچه این اجزای هزینه بخشی از کل مخارج ذکر شده در بالا نیستند، ممکن است لازم باشد برای اهداف بودجه در کشورها/مناطق مختلف در نظر گرفته شوند.
این مقاله نباید برای محاسبه هزینه واقعی شما استفاده شود. لطفاً با دپارتمان فروش و بازاریابی شرکت بیکران راهکار سعادت تماس بگیرید تا گزارش سفارشی خود را به همراه سایر هزینه های مربوط به دریافت گواهینامه IS0 دریافت کنید.

هزینه صدور گواهینامه های ایزو

بازگشت سرمایه گذاری در دریافت گواهینامه های ایزو ( مزایای اخذ گواهی ایزو)

علیرغم هزینه های دریافت گواهینامه ایزو، ثابت شده است که پیاده سازی و اخذ گواهینامه ISO واقعاً به سازمان کمک می کند تا از ضررهای ناشی از خطاهای انسانی، اشتباهات، کمبود اطلاعات در مکان مناسب و غیره صرفه جویی کند، در مقایسه با هزینه تعمیر محصول، دوباره کار به دلیل شکست و غیره به طور کلی بازده سرمایه گذاری (ROI) زیادی برای گواهی ISO وجود دارد.
اساساً یک شرکت باید یک بار پول خرج کند تا سیستم خود را تأیید کند و از آن به بعد نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد مگر اینکه ممیزی دوباره مورد نیاز باشد. از این رو می توانیم نتیجه بگیریم که اگر یک شرکت هستید و به دنبال دریافت گواهینامه ایزو هستید، ابتدا عاقلانه در مورد پولی که قرار است برای آن هزینه کنید فکر کنید. قیمت گواهینامه های ایزو درخواستی را با آورده های گواهینامه های معتبر دریافتی مقایسه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.