صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

فروش و صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

فروش و صادرات کاهو ، کلم سفید ، کلم قرمز ، گل کلم

رنگ دریایی پامچال

رنگ دریایی پوشش هایی هستند که بر روی بدنه کشتی ها و سازه های دریایی اعمال می شود تا علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری از آن ها در برابر عوامل مختلف محافظت کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با رنگ های دریایی، اهمیت رنگ های دریایی، مزیای رنگ های دریایی، انواع رنگ های دریایی و لزوم لایه های رنگ های دریایی آشنا شوید.




رنگ های دریایی می توانند بر روی سازه هایی از جنس فلز، چوب، فایبر گلاس و ... اعمال شود. رنگ های دریایی به علت مجاورت همیشگی با آب دریا

و وجود املاح، خزه ها و انواع موجودات دریایی و همچنین مواد شیمیایی موجود در آب می بایست محافظت مناسب را جهت پوشش دهی مناسب

شناور های دریایی را ایجاد کند و در عین حال درخشندگی و زیبایی بصری خود را حفظ نماید.

مزایای رنگ دریایی

محافظت از بدنه کشتی در برابر رسوبات موجود در دریا

افزایش دهنده مقاومت سایشی عرشه کشتی ها

جلوگیری از چسبیدن خزه به بدنه کشتی

کاهش دهنده مصرف سوخت کشتی

ایجاد جلوه مناسب و زیبایی بصری بالا در کشتی ها و سازه های دریایی

جلوگیری از ایجاد خوردگی در کشتی ها و سازه های دریایی

ایجاد پوشش مناسب در برابر حلال های شیمیایی و مواد شیمیایی محلول در آب

ایجاد حفاظت کاتدی با بالا بردن قدرت دی الکتریک

ایجاد پوشش دهی مناسب در برابر نور شدید آفتاب و انواع شرایط جوی

ایجاد محافظت بدنه کشتی در برابر ضربه

خشک شدن سریع

پوشش دهی درخشان

 اهمیت رنگ دریایی پامچال

در دنیای امروز بسیاری از بارها و کالا ها مانند مواد پتروشیمی، نفت خام، انواع مواد غذایی ،البسه و ... از طریق دریا و توسط کشتی ها جابجا می شوند. بنابراین کشتی ها جزو مهمترین و پرکاربرد ترین وسایل حمل و نقل محسوب می شوند. محافظت از بدنه کشتی ها و افزایش بهره وری آنها جزو مهمترین موضوعات در حمل و نقل هایی دریایی است. چرا که برای حمل و نقل انواع بار توسط کشتی میلیون ها دلار هزینه صرف سوخت کشتی ها می شود. حال تصور کنید بدنه کشتی دچار رنگ پریدگی، خوردگی و خزه خرفتگی شده باشد، که همه اینها سبب کاهش سرعت کشتی و افزایش مصرف سوخت آن خواهند شد. هنگامی که خزه ها به بدنه کشتی می چسبند میزان مصرف سوخت کشتی را حدود 20 تا 30 درصد می توانند افزایش دهند. همچنین در صورت ایجاد خوردگی و دیگر مواردی که ممکن است برای سطح کشتی به وجود بیاید هزینه های اضافی به طبع نیز بالاتر خواهد رفت. بنابراین رنگ های دریایی و کیفیت آنها اهمیت بالایی در افزایش بهره وری کشتی ها و سازه های دریایی خواهند داشت.

انواع رنگ های دریایی

رنگ های ضد خزه

هنگامی که خزه ها به بدنه کشتی می چسبند سبب سبب افزایش اصطکاک کشتی با آب می شوند و به طبع باعث بالا رفتن مصرف سوخت و افزایش هزینه ها می شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از چنین مشکلاتی زیر خط آب خور کشتی را توسط رنگ های دریایی ضد خزه پوشش می دهند. در ترکیبات این نوع رنگ ها رزین های طبیعی و خزه کش به کار برده شده است تا جذب خزه به مقدار قابل توجهی کاهش یابد.

رنگ های ضد خوردگی

آب دریا به دلیل شرایط جوی و وجود املاح در آن محیط بسیار خورنده ای برای فلزات محسوب می شوند. خوردگی یک نوع واکنش شیمیایی است که طی آن ساختار فلزات دچار تخریب می شوند. به منظور جلوگیری از خوردگی سطح کشتی و یا دیگر سازه های آبی، رنگ های ضد خوردگی تولید شده و بدنه کشتی و دیگر سازه ها را با آن پوشش می دهند. رنگ های ضد خوردگی با ایجاد مکانیسم های شیمیایی از جمله سد شوندگی، حفاظت کاتدی و ... در ایجاد واکنش های خوردگی اختلال ایجاد می کنند.

رنگ های خزه_جدا

رنگ های خزه_جدا انرژی سطحی پایینی دارد و به همین دلیل دارای خاصیت آبگریزی هستند. همین ویژگی سبب می شود تا خزه ها امکان چسبیدن به بدنه کشتی را از دست بدهند. رنگ آمیزی زیر خط آب خور کشتی ها و سازه ها با این نوع رنگ ها باعث می شود تا خزه ها به سختی بتوانند به بدنی کشتی ها و دیگر سازه های درون دریا بچسبند.

رنگ های خود صیقل شونده

این رنگ ها داری ترکیبات بایوساید و ملکول های پلیمری بایندر هستند. این دو ترکیب موجود در رنگ با یکدیگر پیوند شیمیایی بر قرار کرده و به محض تماس این نوع رنگ با آب بایوساید موجود در آن آزاد شده و لایه پلیمری باقی می ماند. همین امر سبب می شود پوشش سطح کشتی و سازه ها تمیز و صیقلی باقی بمانند. به همین دلیل این نوع رنگ ها را خود صیقل شونده می نامند.

لایه های مختلف رنگ های دریایی

حال که با اهمین رنگ های دریایی و کاربرد انواع رنگ ها آشنا شدیم، می بایست بدانیم که هر کدام از این رنگ  دریایی در کدام لایه های پوششی کشتی ها و سازه های دریایی کاربرد دار

پوشش سازه های دریایی و کشتی ها از سه لایه مختلف تشکیل شده که هر کدام به منظور خاصی اعمال می شود.. این لایه ها عبارتند از:

لایه آستری (پرایمر)

این لایه زیری ترین لایه پوشش رنگی می باشد. وظیفه این لایه افزایش مقاومت در برابر خوردگی و محافظت از سطح بدنه کشتی و سازه دریایی در مقابل خوردگی است. همچنین این لایه سبب افزایش چسبندگی رنگ اصلی می شود.

لایه میانی (اینترمدییت)

این لایه میانی ترین لایه پوشش رنگی می باشد. اهمیت این لایه به دلیل وجود عوامل و املاح خورنده بسیار در دریا می باشد. لایه میانی مانع ورود عوامل خورنده شده و خاصیت ضد خوردگی را افزایش می دهد.

لایه رویی (تاپ کوت)

این لایه رویی ترین لایه پوشش را تشکیل می دهد. لایه رویی و یا همان تاپ کوت ضمن ایجاد زیبایی بصری داری خاصیت ضد یو وی و یا همان اشعه ماورا بنفش خورشید بوده و با داشتن خاصیت ضد خزه بودن بدنه کشتی را در برابر خزه و بارناکل ها محافظت می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.